Google translate new turbo, new cylinder head, new injection pump but despite all off that i haven't got power. Speed max 60 km/h and only 3500 tr/mn. No pressure on turbo. Do you think it will be electronic accelerator?
Ok, you checked the rail pump, the injection pressure, the injection quantity, the cylinder compression and so on? The turbo is mounted correctly? What says the digital motor management, did you make a check at the OBD II - Interface? Any failure-code?
Did you make a check with another electronic accelerator?
Hi Frenchsat, what's the year of your Satellite? What engine it have TCI or CRDI? What means "no pressure on turbo" ? If the turbo provides really no pressure, then you know that the problem is around the turbo... Is the turbo-actuator ok? Did you checked the EGR? Its unlikely that there is a problem with the electronic accelerator because -so far I know- its double hedged..... -and if there is a problem, you should get a message via OBDII/check-engine/Hi-scan pro ....
Zitat von Andreas im Beitrag #3Hi Frenchsat, what's the year of your Satellite? What engine it have TCI or CRDI?
Andreas, schau mal bei den Neuvorstellungen rein, da hat er sich schon mal vorgestelllt. Sein Starex ist ein TCI, also soweit ich weiss einer vor 2001 mit dem 4D56.
Ich vermute mal da dürfte einiges von dem, was Du geschrieben hast, wegfallen. Kann mich aber auch täuschen weil ich diese Maschine im Starex nicht kenne.
Hi Skippy, ich weiß, dass er von TCI in der Neuvorstellung schrieb, -aber ich weiß auch, dass der CRDI-D4CB Motor oft auch als TCI bezeichnet wird. Spielt aber keine Rolle, da auch der D4BH 4D56 TCI (meist, -je nach Ausführung und Alter) bereits über elektronisches Gaspedal, AGR/EGR-Ventil und das Turbozeug verfügt.
Hi, satellite 30/04/2003 motor 2.5l Tci D4BH 4D56 i don't know the pressure but the injectors are ok, When i change the cylinder head i look at the pistons they're ok turbo is correctly mounted but the pressure is near 0.1 bar at 3500 mph Egr valve is removing, is the cause ??? I ve a meeting at hyundai 's garage for a scan 6 september
Zitat von Andreas im Beitrag #5Hi Skippy, ich weiß, dass er von TCI in der Neuvorstellung schrieb, -aber ich weiß auch, dass der CRDI-D4CB Motor oft auch als TCI bezeichnet wird. Spielt aber keine Rolle, da auch der D4BH 4D56 TCI (meist, -je nach Ausführung und Alter) bereits über elektronisches Gaspedal, AGR/EGR-Ventil und das Turbozeug verfügt.
Gruß, Andreas
Oh sorry, ich hatte befürchtet dass es Dir entgangen wäre, also bitte nicht falsch verstehen.